09« 1.2.3.4.5.6.7.8.9.10.11.12.13.14.15.16.17.18.19.20.21.22.23.24.25.26.27.28.29.30.31.»11
にほんブログ村 IT技術ブログへ にほんブログ村 IT技術ブログ Linuxへ にほんブログ村 PC家電ブログへ にほんブログ村 PC家電ブログ 自作PCへ ←1日1クリック!ランキング参加お願いします。
Linuxから始める先端ITもよろしくお願いします。

最新記事

△top

 

スポンサー広告  /  tb: --  /  cm: --  /  △top

試験に出そうな英作の例文あつめてみますた 

模試や大学試験、定期試験で出そうな例文をあつめてみたんで紹介します

全部で61問あります!

続きから↓↓
私にとって手紙を英語で書くことは難しい。
It is difficult for me to write a letter in English.

私に道を案内してくださってほんとうにご親切でした。
It was very kind of you to show me the way.

その本を一日で読み終えるのはきびしいことがわかった。
I found it hard to finish reading the book in a day.

日本人の若者は親が助けてくれることを当然のこととみなしている。
Young Japanese take it for granted that parents help them.

私がその宿題をするのに3時間かかった。
It took me three hours to do the homework.

彼がその自転車を修理するのに約20ドルかかった。
It cost him about 20 dollars to repair the bicycle.

その犬はソファが好きらしい。
It seems that the dog likes the sofa.

散歩は健康に良いといわれている。
It is said that taking a walk is good for the health.

私は空港への行き方が分からない。
I don't know how to get to the airport.

私に何か冷たい飲み物をください。
Please give me something cold to drink.

彼は車を運転するには若すぎる。
He is too young to drive a car.

その人は船が買えるほど裕福だ。
The man is rich enough to buy the ship.

母は私に部屋を掃除するように言った。
My mother told me to clean the room.

新しい空港が来月開港することになっている。
A new airport is to open next month.

私は始発の電車に乗るために早起きした。
I got up early in order to take the first train.

その子供は眠そうだ。
The child seems to be sleepy.

私は再びあなたに会うことを楽しみに待っています。
I am looking forward to meeting you again.

彼はスピーチすることに慣れている。
He is used to making a speech.

何も言わずに部屋から出て行った。
He went out of the room without saying anything.

大雪のために私たちはコンサートに行けなかった。
The heavy snow kept us from going to the concert.

私は公園を散歩したい気がする。
I feel like taking a walk in the park.

窓を開けてくれませんか。
Would you mind opening the window.

窓を開けてもいいですか。
Would you mind my opening the window.

この本は読む価値がある。
This book is worth reading.

明日、何が起こるかわからない。
There is no telling What will happen tomorrow.

そのドアを開けようとしても無駄である。
It is no use trying to open the door.

私はそのサルを笑わずにはいられなかった。
I couldn't help laughing at the monkey.

雪で覆われた山を見てごらん。
Look at the mountain covered with snow.

私は少女が通りを渡るのを見た。
I saw girl walking across the street.

英語で自分の言うことをわからせることができますか?
Can you make myself understood in English?

私は昨日、髪を切ってもらった。
I had my hair cut yesterday.

歌を歌いながら、ジョンは部屋に入ってきた。
Singing a song , John came into the room.

どうしたらよいのかわからずに、彼は途方に暮れた。
Not knowing what to do , he was at a loss.

英語で書かれているので、その手紙を読むのは難しい。
Written in English , the letter is difficult to read.

彼女は眼を閉じで音楽を聴いていた。
She was listening to music with her eyes closed.

私には歌手として有名な友達がいる。
I have a friend who is famous as a singer.

頂上で雪で覆われている山を見て。
Look at the mountain whose top is covered with snow.

あなたのために私ができることは何かありますか。
Is there anything What I can do for you.

彼は言うこととすることが違う。
What he says is difficult from what he dose.

彼はいわゆる生き字引だ。
He is what is called walking dictionary.

私は戦争終った日を決して忘れないだろう。
I will never forget the day when the war ended.

ここは私が生まれ育った町です。
This is the town where I was born and brought up.

これが私が彼に腹を立てている理由です。
This is Why I am angry with him.

このようにして私はその箱を開けた。
This is how to do I opened the box.

私はボブのお母さんに会ったが、彼女は映画スターのようだった。
I met Bob's mother , who looked like a movie star.

私のサッカーチームに所属したい人は誰でも歓迎します。
We will welcome whoever wants to belong yo our soccer team.

妹も私もパーティーに行けない。
Neither my sister nor I can go to the party.

友人を選ぶのにいくら注意してもしすぎることはない。
You cannot be too careful when you chose your friend.

間もなくあなたの夢がかなうでしょう。
It will not be long before your dream comes true.

私はその腕時計を見ると必ず祖父を思い出す。
I never seen the watch without remembering my grandfather.

彼は必ずお母さんに誕生日プレゼントを送る。
He never fails to send a birthday present to the mother.

お金持ちが必ずしも幸福であるとは限らない。
The rich are not always happy.

私の生まれや故郷の町はもはや静かな場所ではない。
My hometown is no longer a quite place.

彼は決して嘘をつくような人ではない。
He is the late person to tell a lie.

その物語は決して面白くない。
The story is far from interesting.
もしも明日雨ならば、彼は家にいるだろう。
It is rainy tomorrow,he will stay home

もしも私がお金持ちなら、世界中を旅行するだろう。
If I were rich, I would travel around the world.

もしも、もっと早起きしていたなら、私はその列車に乗っただろう。
If had gotten up earlier, I would have taken the train.

もしも水がなければ、何も生きることはできない。
If it were not for water, nothing could live.

英語が話せたらなあ。
I wish I could speak English.

きのう、勉強しておいたならよかったなあ。
I wish I had studied yesterday.

お勉強会 英語  /  tb: 0  /  cm: 0  /  △top

この記事に対するコメント

△top

コメントの投稿

Secret

△top

トラックバック

トラックバックURL
→http://fire1fire.blog41.fc2.com/tb.php/169-5bf9e631
この記事にトラックバックする(FC2ブログユーザー)

△top

